- dzieci żegnają się z rodzicem musi być na to zawsze czas.
- witają się z Panią, która pyta co u dzieci się działo w ostatnich godzinach, dniach.
- nauczyciel obserwuje nastrój dzieci, ich zachowania. Rozmawia z dziećmi o rzeczach, którymi interesują się.
- dzieci, które już są w sali witają dzieci, które przychodzą
|
- dzieci bawią się w wybranych przez siebie kącikach zabawy
|
- mówimy o tym co miłego wydarzyło się w życiu dziecka i całej grupy.
- dzieci mogą powiedzieć co im się udało, podobało z czego się cieszą. Mogą też powiedzieć o swoim smutku, zmartwieniu.
|
- zajęcia planowane
|
- dzieci mają czas na wspólne jedzenie. Te, które nie chcą jeść powinny przebywać z innymi dziećmi w tym czasie jedzącymi
- dzieci potrzebują więcej czasu na jedzenie, gdyż mają bardziej wyczulony zmysł smaku
|
- relaks może być w kąciku z książkami, tak żeby dzieci mogły odpocząć na siedząco lub leżąco
- korzystamy z każdej możliwości wyjścia poza budynek
|
- dzieci wychodząc mówią wszystkim pa, pa, machają lub wykonują inny gest będący rytuałem w grupie lub dla dziecka
|